고인 시간 Ⅰ Contained Time , 2014

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작품 정보

고인 시간 Ⅰ

2014

8 x 8 x 13 cm 

19 x 5 x 5 cm 

9 x 9 x 8 cm 

13 x 10 x 13 cm

9 x 10 x 9 cm

12 x 9 x 9 cm 

가변설치

과일,채소, 우레탄

사진: 송인혁

전시

3인전 - 2022

한국문화원, 워싱턴 DC, 미국

AG 신진작가대상 선정작가전

아트 인터뷰 페어

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New Media Art

76회 지역 전시회

The Future of Food

Satellite Art Show

Small Works Show

LIC Arts Open Fall Salon

People's Choice Show

5감도

7회 신진작가 초대전

기획전 - 2021

갤러리 AG, 서울, 한국

개인전 - 2020

올댓큐레이팅, 서울, 한국 

기획전- 2020

수애뇨 339, 서울, 한국

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대백 갤러리, 대구, 한국

개인전 - 2019

CICA 미술관, 김포, 한국 

기획전 - 2019

CICA 미술관, 김포, 한국 

기획전 - 2019

Schweinfurth 아트 센터, 뉴욕, 미국 

기획전 - 2019

Arnot 미술관, 뉴욕, 미국

기획전- 2019

SVA Flatiron 갤러리, 뉴욕, 미국

기획전 - 2019

Usagi 갤러리, 뉴욕, 미국

기획전 - 2019

Manifest 갤러리, 신시내티, 미국 

기획전 - 2018

18 NW 14th Street, 마이애미, 미국

기획전 - 2018

440 갤러리, 뉴욕, 미국

기획전 - 2018

The Factory, 뉴욕, 미국

기획전 - 2018

그린포인트 갤러리, 뉴욕, 미국 

기획전 - 2015

세종문화회관 미술관, 서울, 한국 

기획전 - 2015

KOSA 갤러리, 서울, 한국

작가노트

나는 물질이나 환경의 변화 과정에서 한 순간을 인위적으로 고착시켜 그 특성을 연구한다. 이것은 순간을 고정함으로써 영원을 보려는 시도로, 박제의 개념과 유사하다. 박제는 실제 동물의 한 순간을 마치 살아 있을 때와 같이 재현한 것이다. 하지만 ‘동물’로서의 생기가 제거되었기 때문에 대상의 보존이면서 또한 불완전한 복사물처럼 보이는 이중적인 속성을 갖게 된다. 이것은 ‘순간’이라는 개념의 불안정성과 모순성을 동시에 보여주는 결과물이며, 불안정성을 안정적인 상태의 속성으로 도치시키려는 욕구로 볼 수 있다. 예를 들어 <고인 시간>은 가장 신선할 때의 과일이나 채소에 투명한 방수용 우레탄을 씌워 질적 변화 과정을 포착하는 조형적 실험이다. 외부와의 접촉이 차단된 과일은 미생물에 의해 분해되는 변화 과정 대신 고체에서 액체로 치환된다. 

Data

Contained Time Ⅰ

2014

8 x 8 x 13 cm | 3.1 x 3.1 x 5.1  inches

19 x 5 x 5 cm | 7.5 x 2 x 2 inches

9 x 9 x 8 cm | 3.5 x 3.5 x 3 inches

13 x 10 x 13 cm | 5 x 4 x 5 inches

9 x 10 x 9 cm | 3.5 x 4 x 3.5 inches

12 x 9 x 9 cm | 4.7 x 3.5 x 3.5 inches

variable installation

urethane coating on fruits and vegetables

Image: Photographed by In Hyuk Song 

Exhibitions

Three Person Exhibition - 2022

Korean Cultural Center, Washington D.C., NW, US

AG Emerging Artists Award

Art Interview Pair

Art Interview Pair

New Media Art

76th Regional Exhibition

The Future of Food

Satellite Art Show

Small Works Show

LIC Arts Open Fall Salon

People's Choice Show

5gamdo

The Young Artists Exhibition

Selected Exhibition - 2021

Gallery AG, Seoul, Korea

Solo Exhibition - 2020

All That Curating, Seoul, Korea

Selected Exhibition - 2020

Sueno 339, Seoul, Korea

Selected Exhibition - 2020

Daebec Gallery, Daegu, Korea

Solo Exhibition - 2019

CICA Museum, Gimpo, Korea

Selected Exhibition - 2019

CICA Museum, Gimpo, Korea

Selected Exhibition - 2019

Schweinfurth Art Center, Auburn, NY, US

Selected Exhibition - 2019

Arnot Art Museum, Elmira, NY, US

Selected Exhibition - 2019

SVA Flatiron Gallery, New York, NY, US

Selected Exhibition - 2019

Usagi Gallery, Brooklyn, NY, US

Selected Exhibition - 2019

Manifest Gallery, Cincinnati, OH, US

Selected Exhibition - 2018

18 NW 14th Street, Miami, FL, US

Selected Exhibition - 2018

440 Gallery, Brooklyn, NY, US

Selected Exhibition - 2018

The Factory, Long Island City, NY, US

Selected Exhibition - 2018

Greenpoint Gallery, Brooklyn, NY, US

Selected Exhibition - 2015

Sejong Museum of Art, Seoul, Korea

Selected Exhibition - 2015

KOSA Space Gallery, Seoul, Korea

Statement

My project is about the moment when matter is changed through non-natural means. I explore the incomplete identity that results from this arrested development. I capture the process of change by applying clear urethane sealer to a fruit in its freshest condition. I
make a hole in the surface of the urethane, letting the changes progress before sealing the hole, preserving the status of decay. I started working on this kind of manipulation because I was keenly interested in the potential for identity to be established in wholly new ways. My work tends to focus on the identity of an object within the containment of a fabricated environment. I try to visually stimulate viewers by making changes to objects with fixedidentities.


I created Contained Time to explore the transformative properties of fruits and vegetables by capturing the moment in which they undergo a physical change. I put urethane primer, used for waterproofing rooftops, on fresh fruit and vegetables. With near-perfect isolation from outside air, the fruit avoided traditional decomposition: the putrefaction in which it disintegrates gradually through microbes. Instead, it liquefied. To confirm this transition, I smelled and tasted the liquid once a year after breaking open the work. Even though the produce changed its form, it retained its original aromas and flavors.