The Most Perfect Physical Death on a Lucky Day, 2018

Data

The Most Perfect Physical Death on a Lucky Day

2018

variable installation

real flowers, fake flowers, black light

Image: Photographed by Jin Hee Choi 

Exhibitions

2019

Fall Is a Relatively Free Movement, Rund Gallery, Seoul, Korea

Statement

The work has been designed to visually propose the viewer's sensory error when watching the objects and the environment. The Most Perfect Physical Death on a Lucky Day is a garden decorated with different fluorescent colors that glow in the dark under black lights. The work arbitrarily combines real plants with fake plants, and both their surfaces are painted vibrant colors. Because the fake plants surround the real plants, their essential nature is misunderstood: the artificial plants make the real ones look unreal. It counteracts the artist's interest regarding the moment of crossing life and death and the awareness generated by the sensory error.

"I witnessed A's death. There was an extravagant garden tended by him where he decided to end his own life. The flowers and plants that existed between life and death are too beautiful so that it may look like an artificially processed object. From my perception, the colors, scents, and texture from those turned in real from fake, and that directivity towards the ground by gravity, like his death."

작가노트

운수 좋은 날, 가장 완벽한 물리적 죽음은 사물이나 환경을 바라보는 인지자의 감각오류를 시각적으로 제시하고자 기획되었다. 전시 공간에는 다양한 색의 형광페인트가 칠해진 조화와 생화들이 뒤섞여 정원처럼 꾸며져 있다. 이것들은 키치(kitsch)한 색깔 때문에 모두 인공물처럼 보이며, 특히 진짜 식물들은 가짜들과의 구분이 모호하다. 이는 불완전한 세계 안에서 삶과 죽음이 교차하는 순간, 감각의 착오로 생기는 허위의 현상 혹은 지각에 대한 작가의 관심에 대응한다.

“나는 A의 죽음을 목격했다. 그가 스스로의 생을 마감하기로 결정한 장소에는 그에 의해 가꿔져 온 화려한 정원이 있었다. 삶과 죽음의 경계선에 함께 존재했던 꽃과 식물들은 지나치게 아름다워서 인위적으로 가공된 오브제처럼 보였다. 그것들로부터 뿜어져 나오던 색과 냄새, 질감들은 나의 지각 안에서 진짜에서 가짜로 이행되었고, 그 방향성은 그의 죽음처럼 중력에 의해 지면을 향했다.”

作家自述

本次展览主题'运气好的日子,最完美的物理上呈现死亡'是想从视觉上揭示一个认知者对事物或环境的感觉误区, 展示空间里内涂有各种颜色荧光漆的假花 和鲜花交相辉映,装饰得像花园似的,这些另类的颜色,看起来都像人造物,特别是那些真正的植物与假的植物区分上都很模糊, 这对应了作者对不完美世界中思考,在生死交错的瞬间,因感觉错误而产生虚假现象或知觉的关怀.

 

"我目睹了“A”的死亡,他决定结束自己生命的地方有他建造的豪华庭院,在生与死的分界线存在的花和植物美得像人为加工的装饰品。 从它们身上散发出的色彩、气味和质感,在我知觉里从真实过渡到虚假,其方向性就像他的死亡一样,被重塑式的指向到地面."